1. Priser
Alle priser på shippii.com er vist i lokal valuta.
Vi forbeholder os retten til at foretage prisændringer og påtager os intet ansvar for eventuelle trykfejl.
Ved at betale fragten accepterer du den pris, som er blevet præsenteret for dig i kassen.
Det betyder, at Shippii ikke er forpligtet til at refundere dig, hvis du skulle ombestemme dig.
2. Betaling/Faktura
Vi har følgende muligheder:
Betaling med Paypal, Visa og MasterCard.
Shippii GmbH bruger Quickpay som betalingstjeneste.
Quickpay opererer på det højeste sikkerhedsniveau og er certificeret af PCI Security Standard Council.
Shippii GmbH bruger sikkerhedsprotokollen SSL, som står for Secure Socket Layer.
Alle kortoplysninger og private oplysninger er krypteret og kan ikke ses af nogen i Shippii GmbH eller Quickpay.
3. Levering
Sporingsstatus for forsendelsen kan forblive uændret i en længere periode.
De transportører, vi samarbejder med, ikke bruger GPS-sporing, hvilket betyder, at det kan tage et par dage at se nye sporingshændelser, fra forsendelsen sendes væk fra ét sted, til den ankommer til næste sted.
Det er grunden til, at det kan tage flere dage, før du ser nogen opdateringer på dit sporingslink, fra det valgte fragtfirma har afhentet din ordre på butikkens lager.
Eventuelle forsinkelser på transporten afhænger af den valgte transportør og er under deres ansvar.
Shippii vil dog hjælpe med at spore dine forsendelser og hjælpe med en reklamation og refundering, hvis det er nødvendigt.
Estimeret leveringstid for hvert land:
- Finland: 7-10 arbejdsdage
- Danmark: 4-7 arbejdsdage
- Sverige: 4-7 arbejdsdage for forsendelser fra Tyskland og 6-10 dage for ordre fra Spanien.
Bemærk at leveringstiderne kan blive forlænget på grund af faktorer som vejr, travle perioder eller told osv.
Under normale omstændigheder kan leveringstiden for finske ordrer forlænges med op til 10 dage og for danske og svenske ordrer op til 5 arbejdsdage.
Leveringstiden kan dog forlænges yderligere.
Hvis der ikke er nogen opdateringer på dit sporingslink, og det er blevet væsentligt forsinket i forhold til den estimerede leveringstid, bedes du kontakte vores kundesupport for mere information og support.
Når ordren er klar til at blive leveret, vil transportører, vi samarbejder med, enten kontakte dig via SMS, e-mail eller telefon for at fortælle dig, hvornår din forsendelse bliver leveret.
Sikkerhedsadgang:
Hvis en dørkode er nødvendig for at chaufføren kan komme ind i din bygning, skal du tilføje den i din Shippii-kasse i det angivne felt.
Hvis du lader feltet stå tomt, og chaufføren ikke kan levere din forsendelse, vil Shippii ikke kunne refundere dig for fragten.
4. Pakker beskadiget under transport
Hvis du har modtaget beskadigede produkter, eller hvis en transportør har rapporteret et tab, skal du følge retningslinjerne for at oprette en reklamation.
Skader:
Synlige skader, når leveringen finder sted, eller når du afhenter pakken på et servicested. Disse sager skal indberettes til os med det samme.
Hvis du bemærker en skade efter levering, bedes du tage billeder af følgende:
Den ydre pakke, indersiden af pakken, hvor det er tydeligt at se, hvordan produkterne er pakket ind, og et billede af hvert beskadiget produkt.
Vi har også brug for, at du sender os pakke-id'et, som kan findes på etiketten under stregkoden.
Du skal anmelde skaden til os indenfor 4 dage, ellers kan din reklamation blive afvist.
Vi accepterer reklamationen via online formularen, som kan findes på vores hjemmeside.
Vi gør alt, hvad vi kan for at sende dig en bekræftelse på din reklamation og refundere dig indenfor 5 arbejdsdage.
Bortkommet:
Hvis din pakke er blevet bekræftet tabt, bedes du udfylde reklamationsformularen så hurtigt som muligt.
Bemærk!
Vi gør alt, hvad vi kan for at sende dig en bekræftelse på din reklamation indenfor 5 arbejdsdage. Når vi har indsamlet alt materialet det kræver at udføre din reklamation, sender vi dette til den valgte transportør, hvortil vi afventer deres godkendelse af reklamationen. BEMÆRK det kan tage op til 3 måneder for nogle transportører at behandle din reklamations sag.
Under transport kan der være ekstreme vejrforhold, som kan påvirke dine produkter. Shippii kan dog ikke holdes ansvarlig for dette, da det er butikkernes ansvar at pakke produkterne, så de bliver beskyttet mod regn, kulde og varme.
I tilfælde af at produkter har fået en skade på emballagen, men selve produktet er intakt - vil Shippii ikke godkende en refundering.
I tilfælde af at du rapporterer en skade på dine produkter, men ikke fremlægger et bevis, hvor Shippii tydeligt kan se skaden, vil vi stadig fremsætte en reklamation mod transportøren, men refunderingen vil kun ske, hvis transportøren godkender reklamationen. Ventetiderne varierer afhængigt af transportøren, og det kan tage op til 3 måneder eller mere.
5. Refundering
OBS! For at vi kan undersøge din sag og give dig en refundering, skal du rapportere til os, at du ikke har modtaget din forsendelse inden 30 dage efter, at din ordre har forladt lageret. Vi råder dig også til at læse om vores leveringstider i vores FAQ’s.
Vi beregner refunderingerne baseret på vægten af dine modtagne produkter. Priserne er opdelt i priskategorier baseret på vægten.
Du vil kunne bruge vores prisberegner på vores hjemmeside www.shippii.com ved at indtaste vægten af dine modtagende varer og se prisen for samme transportmulighed.
Shippii forbeholder sig retten til at tage et administrationsgebyr på 10% af de samlede fragtomkostninger på alle annullerede ordrer, der er oprettet og betalt i Shippii, men ikke sendt. Dette kan være, at du annullerer ordren i den valgte butik, eller at butikken ikke kan eller nægter at levere den eller de bestilte pakker og/eller palle(r) til Shippii afhentningsservice.
Shippii vil ikke være i stand til at refundere, hvis du ønsker at annullere din transport, efter at den er blevet afsendt. Dette skyldes, at Shippii leverer en service, som så anses for brugt.
Shippii vil returnere pakker til afsenderen efter eget skøn eller bortskaffe pakken, hvis Shippii eller en transportør ikke er i stand til at levere pakken til modtageren (f.eks. hvis den ikke afhentes til tiden, mangler dørkode osv.) af en eller anden grund.
Bortskaffelse eller returnering af pakken sker for kundens regning (inklusive opbevaringsomkostninger, gebyrer, skatter og told). Shippii vil tjekke mulighederne for at gensende ordren til kunden, og afhængig af årsagen til, at den er blevet returneret, betales gebyret for genleveringen af Shippii eller kunden.
Uden at det berører alle andre rettigheder tilhørende Shippii, skal kunden holde Shippii skadesløs med hensyn til omkostninger, bøder eller udgifter, der påløber i forbindelse med sådan bortskaffelse, returnering eller alternativ levering.
6. Skatter og afgifter
Kunden er ansvarlig for at følge alle gældende toldregler.
Kunden fritager Shippii for alle reklamationer og holder Shippii skadesløs med hensyn til eventuelle udgifter og forpligtelser, som Shippii pådrager sig i forbindelse med fortoldning af særlige varer og for alle udgifter eller krav med hensyn til forbrugsafgifter eller toldafgifter, der følger af transporten og levering af specialvarer.
Du kan finde mere information på nedenstående links til reglerne om transport af varer fra Tyskland til:
Danmark:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1648296&vId=0
Sverige:
https://www.tullverket.se/sv/privat/handlapanatet.4.7df61c5915510cfe9e7104fe.html
Finland:
https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/verokortti-ja-veroilmoitus/ulkomailta_suomeen/matkustajatuonti/netista_tilaaminen/
Shippii behandler specielle varer på samme måde og under samme betingelser som alle andre pakker, der transporteres af Shippii.
Shippii vil returnere pakker til afsenderen efter eget skøn eller bortskaffe pakken, hvis Shippii eller en kontraheret transportør ikke er i stand til at levere pakken til modtageren (for alkoholholdige drikkevarer, den voksne modtager) af en eller anden grund.
Bortskaffelse eller returnering af pakken sker på kundens regning (inklusive opbevaringsomkostninger, gebyrer, skatter og told).
Hvis Shippii sender pakken tilbage til kunden, vil en sådan pakke blive sendt tilbage til dens oprindelsessted.
Uden at det berører alle andre rettigheder tilhørende Shippii, skal kunden holde Shippii skadesløs med hensyn til omkostninger, bøder eller udgifter, der påløber i forbindelse med sådan bortskaffelse, returnering eller alternativ levering.
7. Sikkerhed og dataindsamling
Shippii GmbH forbeholder sig rettighederne til at gemme oplysninger om din ordre.
Dette inkluderer leveringsoplysninger og kontaktoplysninger.
Dine leveringsoplysninger sammen med dine kontaktoplysninger registreres i 5 år i henhold til den generelle databeskyttelsesforordning (2016/679).
Kun nødvendige oplysninger overføres til transportøren, som ikke vil blive overført til tredjemand.
Cookies
Shippii GmbH bruger cookies til at optimere hjemmesiden og hjemmesidens funktioner.
Cookies kan altid fjernes, hvis det ønskes.
Shippii GmbH bruger Google Analytics, hvilket betyder, at et statistik-system indsamler information om, hvordan vores besøgende har adgang til Shippii og giver os oplysningerne.
Som bruger på www.shippii.com er du altid velkommen til at kontakte os vedrørende spørgsmål omkring ovenstående.
Alle spørgsmål skal rettes til contact@shippii.com